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メールアプリが起動しない(2018年3月Mac環境OSバージョンアップ移行後)/ Unable to start email application (after upgrading the OS version in the Mac environment in March, 2018)

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更新: 2022年08月29日
作成: 2018年03月14日

目次

事象 Details of the problem

2018年3月に実施したMac環境のOSバージョンアップにより、バージョンアップ以前にメールアプリを利用していた場合、メールアプリが起動しないことが判明しています。
メールアプリは次の対処方法を実施すると初期化されます。そのためメールアプリの再設定が必要となります。

The following issues have been confirmed following an OS upgrade being carried out in the Mac environment on March 12, 2018, specifically if the email application had been used before the upgrade.
The email application will be initialized when the following are carried out. Therefore, you will be required to reset your settings for the application.

対処方法 Solutions

コマンドを使用した場合 Using the command line

(1)ターミナルを起動します。
Start the terminal

(2)以下コマンドを入力します。
Enter the following command

  $ mv ~/Library/Mail ~/Library/Mail.bk~
  $ mv ~/Library/Containers/com.apple.mail ~/Library/Containers/com.apple.mail.bk~
(3)メールアプリが起動することを確認します。ECCSガイドラインに従いメールの再設定を行ってください。
Confirm that the email application starts correctly. Please reset your email settings following the ECCS guidelines

Finderを使用した場合 Using Finder

(1) 新規Finderを開きます。
Open a new Finder window
(2)メニューバーで「移動」>「フォルダへ移動」を選択します。
Select “Go” in the Menu bar followed by “Go to the folder”
(3)フォルダの場所を「~/Library」あるいは「~/ライブラリ」と入力し「移動」をクリックします。
Enter “~/Library” as the folder location, and click “Go”

(4)Mailフォルダを選択し、ファイルメニューから「名前を変更」をクリックします。「Mail」を「Mail.bk」と名前を変更してください。
Select the “Mail” folder, and click “Rename” in the File menu. Change the name from “Mail” to “Mail.bk”

(5)「移動」>「フォルダへ移動」を選択します
Click “Go” followed by “Go to the folder”
(6)フォルダの場所を「~/Library/Containers/」あるいは「~/ライブラリ/Containers/」と入力し「移動」をクリックします。
Enter “~/Library/Containers/” as the folder location, and click “Go”

(7)com.apple.mailフォルダを選択し、ファイルメニューから「名前を変更」をクリックします。「com.apple.mail」を「com.apple.mail.bk」と名前を変更してください。
Select the “com.apple.mail” folder, and click “Rename” in the File menu. Change the name from “com.apple.mial” to “com.apple.mail.bk”

(8)メールアプリが起動することを確認します。ECCSガイドラインに従いメールの再設定を行ってください。
Confirm that the email application starts correctly. Please reset your email settings following the ECCS guidelines