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【重要】代表者登録のない共有ドライブの削除予定について / [Important] Schedule for deletion of shared drives without a registered representative

メール


更新: 2024年04月25日
作成: 2024年04月25日

2024年4月22日に、当センターより、代表者が不在の共有ドライブで最高の権限を有するユーザの方へ、以下のメールをお送りしています。

On April 22, 2024, the Information Technology Center sent the following email to users who hold the highest level of authority for the shared drives without designated representatives.


情報基盤センターの教育用計算機システム(ECCS)担当です.

This is the ECCS Support team.


本メールは,東京大学のGoogle Workspace (g.ecc.u-tokyo.ac.jp ドメイン)で, 以下の共有ドライブを使い続けるために必要な操作ができる権限(*)をお持ちの方にお送りしています.

*代表者が不在の共有ドライブで最高の権限を有するユーザ

This email is being sent to users with the authority (*) to perform operations necessary to continue using the following shared drives on the University of Tokyo's Google Workspace (g.ecc.u-tokyo.ac.jp domain).

**Users who hold the highest level of authority for the shared drives without designated representatives.


【代表者登録のない共有ドライブの削除予定】

 代表者が設定されていない共有ドライブは,システム管理者によって5月20日に削除されます.代表者が設定されていない共有ドライブを引き続き利用される場合は,共有ドライブに「代表者」(g.ecc.u-tokyo.ac.jpドメインのユーザである必要があります)を設定してください.また,共有ドライブに割り当て設定した容量が,実際の利用量を下回らないように設定してください.代表者の設定が完了しているかどうかの確認と完了していない場合の設定方法については,以下の広報をご確認願います.

【Schedule for deletion of shared drives without a registered representative】 On May 20, the system administrator will delete all shared drives for which representatives have yet to be set up. If you plan to continue using the shared drives with no representatives, please set "a representative" ( a user from the g.ecc.u-tokyo.ac.jp domain) for each shared drive. Additionally, please ensure that the storage limit settings for shared drives are set to accommodate your actual usage. To confirm if a representative has been designated and for instructions on how to do so if it hasn't been done yet, please refer to the following announcement:

[広報] ECCSストレージ管理システム

https://www.ecc.u-tokyo.ac.jp/storage_mgt/index.html

[News] ECCS Storage Management System (currently available only in Japanese)

https://www.ecc.u-tokyo.ac.jp/storage_mgt/index.html


【削除対象の共有ドライブの確認方法】

 代表者が設定されていない共有ドライブは5月7日に,共有ドライブ名の先頭に「to_be_deleted_」が付加された名前に変更します(共有ドライブの管理者はGoogleドライブの機能で名前を元に戻すことができます).共有ドライブ名に「to_be_deleted_」が付加された共有ドライブは,代表者の設定が行われないまま5月20日をむかえると削除されます.

[How to check the shared drives subject to deletion]

Shared drives with no representative set will be renamed on May 7 with "to_be_deleted_" appended to the beginning of the shared drive name (shared drive administrators can revert the names using Google Drive functionality). Shared drives with "to_be_deleted_" added to their names will be deleted on May 20 if there are no assigned representatives.


【問い合わせ先】

 https://utelecon.adm.u-tokyo.ac.jp/support/

 https://www.ecc.u-tokyo.ac.jp/question.html

【Contact Information】

 https://utelecon.adm.u-tokyo.ac.jp/en/support/

 https://www.ecc.u-tokyo.ac.jp/en/contact.html

(注)

このメールは送信専用のメールアドレスから送信されています.このメールアドレスに返信頂いてもお答えすることはできません.このメールのReply-Toに指定されている は迅速な対応を行うために,それぞれの窓口では学生スタッフが対応にあたっています.このことをご理解の上,問い合わせ時に呈示する情報を適切にご判断くださるよう(機微な内容(成績の情報など)を含まないよう)お願いします.

[Note]

This email is sent from a dedicated email address for sending only, and please note that we will not be able to respond to emails sent to this email address. For emails replied to the Reply-To: is the support desk generally staffed by students to ensure prompt response, as well as faculty staff. We kindly ask for your understanding and request that you exercise appropriate judgement in providing information during inquiries, ensuring it does not include sensitive content such as grade information.


Best regards,

ECCS Support Team